آغاز به کار پروژه تالار احسان در شهرستان تفت
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از آغاز به کار پروژه تالار احسان در شهرستان تفت خبر داد.

حجت الاسلام حاتمی با اعلام این خبر گفت: پروژه تالار احسان در باغ موقوفه علی نقی خان با همکاری بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه موقوفه باغ علی نقی خان دارای عمارت قدیمی مشابه به موقوفه باغ دولت آباد یزد در مرکز باغ است افزود: قدمت این ساختمان مرکزی مربوط به دوره صفویه می باشد.
حاتمی سالن پذیرایی، سالن همایش و مجموعه اقامتی را از جمله بخش های این عمارت عنوان کرد و اظهار داشت: عملیات مرمت و بازسازی این عمارت با زیر بنایی حدود دو هزار متر مربع در دو طبقه انجام شده است.
وی افزود: ساختمان جدید در ضلع جنوبی باغ در متراژی حدود سه هزار متر طراحی و شروع به اجرا شده است.
محمد مهدی حاتمی با اشاره به اینکه این باغ در منطقه ییلاقی شهر تفت واقع شده است اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب موقوفات استان یزد شاهد حرکت انقلابی و جهادی در احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین باشیم.
وی زمان بندی اجرای پروژه تالار احسان را 36 ماهه بیان کرد و گفت: ساختمان جدید شامل سالن برگزاری جشن ها و تالار پذیرایی و همچنین سالن کنفرانس در ضلع جنوبی باغ احداث می شود.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد سنگ چینی 110 متر از دیوار ضلع شمالی باغ ، ایجاد راه ورودی جدید از ضلع شمالی و سامان دهی و گل آرایی باغ را از جمله اقدامات انجام گرفته برای جذب گردشگر برشمرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا